حدیث عشق منحدیث عشق من، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره

حدیث عشق

فرق سـه سـالـه ها با دوساله ها

1393/3/5 16:00
نویسنده : مامان ناز
377 بازدید
اشتراک گذاری

  سه ساله ها از زمین تا آسمان با دو ساله ها فرق دارند. سه ساله ها با هوش تر و زرنگ ترند , عاقل ترند و دست ها و پاهایشان  نسبت به قبل  قدرت بیشتری دارد.

  سه ساله ها در این یک سال رشد , توانسته اند دید بهتری از پدر و مادر و اطرافیان و محیط زندگیشان پیدا کنند. دیگر اشیاء پیش و پا افتاده و اسباب بازی های قدیمی , نمی تواند نظر آنها را به خود جلب کند و کنجکاوی های محدود کودکانه جای خود را به فضولی های وسیع تر و بزرگتری داده است.

  سه ساله ها مستقل تر از قبل شده اند . برای مثال وقتی از شما بستنی می خواهند و با جواب قاطع " نه " و توضیحات قانع کننده ! شما مواجه می شوند , به راحتی و در مقابل چشمانتان صندلی آشپزخانه را کشان کشان تا پای فریزر می کشند و خیلی شیک و تمیز بستنی را از فریزر بیرون آورده و بدون کوچک ترین توجهی به فوران عصبانیت شما , شروع به خوردن بستنی کرده ,  قاشق به قاشق با صدای بلند از طعم و مزه آن تعریف می کنند.

  یک کودک سه ساله هیچوقت در مقابل کلمه " نه " از خود عجز نشان نمی دهد و تا جایی که زور بازو و قد و قواره و وسائل دم دستی اش اجازه دهند به تنهایی وارد میدان عمل شده و خواسته اش را مرتفع می سازد. جالب آنکه اگر در این بین به کمک شما هم نیازمند شود به سادگی تمام برای رسیدن به مطلوبش از شما تقاضای کمک می کند!.

  حالا هر چقدر هم که شما "مثلا شیشه پستانکی" را در بالاترین نقطه کابینت آشپزخانه پنهان کرده باشید, باز هم با چشمانی هاج و واج آن را در دستان کودک سه ساله خود مشاهده خواهید کرد و خواهید دید که به راحتی و با استفاده از همان صندلی کذایی و چند تا قابلمه , درب کابینت را گشوده و پستانک به دست , فاتحانه به شما می خندد...آرام باشید , از کوره در نروید و وجهه خود را خراب نکنید. در این مواقع به زورگرفتن پستانک از دستش هیچ کمکی به شما نمی کند چرا که جدا از خطر افتادن کودک در این کش و واکش , یک سه ساله باهوش و مدبر , هرگز قدرت جادویی جیغ و گریه را از دست نمی دهد و دم به دقیقه از این ابزار کاربردی کمال فیض را می برد. پس همیشه به داشتن آرامش فکر کنید و راههای دیگری را هم امتحان کنید.

  سه ساله ها در این سن تقلید از بزرگسالان را به نهایت خود می رسانند . برای مثال وقتی به بهانه شستن عروسک سر دستشویی می روند , از غفلت شما سوء استفاده کرده و درست مثل "بابایشان" , همانجا زیر شیر دستشویی , تمام سر و گردن خود را با " شامپو " شسته و سر تا پا خیس به اتاق خواب رفته , در نهایت استقلال , حوله ای روی سر خود انداخته و سپس همانطور آب چکان , پیش شما می آیند و با کمال افتخار اظهار می دارند که موهایشان " تثیف " بوده وآن ها را با شامپو شسته اند و دیگر هم از شامپو نمی ترسیده اند , چشمشان هم اصلا نسوخته چون " ایشالله بزرد شده اند " ...

   در این لحظه حساس چه می کنید ؟ آیا قافیه را می بازید و ساعت "دوازده نیمه شب" سر و صدا و گریه و زاری راه می اندازید و یا با خونسردی تمام ( درست مثل من ) و در کمال آرامش!! لباسهایش را عوض می کنید و التماسش می کنید اجازه دهد موهایش را سشوار کنید تا لااقل سرما نخورد ؟!

  آری , دنیای سه ساله ها , دنیای پیچیده ای است و برای رد شدن از پیچ و خم های آن نیز افکار پیچیده و ابتکارات تازه ای می خواهد که متاسفانه اینجانب بهره ای از آن دو نبرده ام و الان هم با نوشتن این عریضه طویله دست به دامان تمام دوستان شده ام تا با هر چه می دانند و در ذهن دارند و خوانده اند و تجربه کرده اند , یاری ام کنند و آرامش را به این ذهن ناآرام باز آورند.

                                                            

                                                       هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!

پسندها (6)

نظرات (11)

دایی حسن
5 خرداد 93 7:33
سلام علیکم، تو میدونستی از 22 اردیبهشت که مطلب قبلی رو گذاشتی تا الان که به روایت تقویم 5 خرداد هست ما چندبار به ویلاگ شما سرزدیم و چیز جدیدی ندیدیم و با دماغی سوخته برگشتیم؟ آبجی میدونم سرت شلوغه و موندی کلافه که با بچه سه سالت چیکار کنی، ولی یه خورده ملاحظه ما رو هم داشته باش. اولش که این متن رو خوندم، احساس کردم که از یه کتابی که یه نویسنده چیره دست داشته کپی کردی، و وقتی آخرش متوجه شدم که خودت نوشتی کلی به وجد اومدم که این آبجی خانم ما چه نویسنده خوبی هست و ما خبر نداشتیم. احسنت ماشاالله، نکنه این استعداد ارثی هست و من هم یه خورده دارم و تا حالا بی خبر بودم؟! تو که ماشاالله یه همچین استعدادی داری حتماً میتونی از پس بچه سه ساله هم بربیای، اگه هم خیلی ناراضی هستی بچت رو با بچه یک ماهه ما تعویض کن ببین کدومش سختتره
مامان ناز
پاسخ
علیک سلام داداش گلم. ما که همیشه شرمنده معرفت شما هستیم یه مدت کامپیوترمون خراب بود و روشن نمی شد پاورش را عوض کردیم خدا را شکر درست شد . دیگه اینکه من تو طول روز عمرا بتونم با این خواهر زاده عزیزتون بیام و چیزی بنویسم .این مطلب ناقابل را هم که می بینی دیشب تا ساعت سه نصف شب نگاشته شده . حالا شما بگید داستان این بچه یه ماهه چیه که ما ازش خبر نداریم؟!!!!!! نکنه دارم عمه می شم و خبر ندارم؟
مامانی
5 خرداد 93 11:19
عزیز دلی با این کارات
khale aliye
5 خرداد 93 16:22
سلام عزیزم خیلی باحال بود مخصوصا اونجایی که سرشو زیر شیر میشوره از خنده روده بر شدم
مامان ناز
پاسخ
ایشالله همیشه خندون باشی آبجی گلم
زهره مامانی زهرا
7 خرداد 93 1:10
نگوووووووووووووووووووووووووووو نگوووووووووووووووووووووووووووو که دل منم خونهههههههههههههههههههههههههههههه از دست اینا به کجا پناه ببرممممممممممممممممممم با تمام قدرتم می تونم بگم درکت میکنممممممممممممممممممممم
مامان ناز
پاسخ
ممنون از همدردی ات خواهری خدا به همه امون صبر ایوب بده تا بتونیم با آرامش و حوصله بچه هامون را تربیت کنیم
مامانی باران
9 خرداد 93 2:09
سلام خانم گل... خب باید عرض کنم که با خوندن این مطلب ضربان قلبم یه بیست سی تا افزایش پیدا کرد چون فکر میکردم الان توی مرحله سخت هستم و هی میرم انواع و اقسام روش ها و مطالب رو میخونم بلکه ذره ای بتونم در مقابل این فسقل خانم حفظ ظاهر کنم ولی معلوم شد که تازه اول پاییزه! خدا قوت عزیزم ... من که فعلا دانش بچه یکسال و نیمه رو هم درست و درمون پیدا نکردم چه برسه به سه ساله ... امیدوارم سرافراز از این امتحان بیرون بیاین، هر دو البته ...
مامان ناز
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از محبتت هر چند که خیلی از مسائلی که با بچه هامون داریم عمومیت داره و مشکل همه هست ولی بازم امیدوارم باران کوچولو که بزرگ شد حرف گوش کن تر از حدیث ما باشه
گل نرگس19
12 خرداد 93 18:52
سلام علیکم خدا حفظش کنه این سه سالیه ماه رو
مامان ناز
پاسخ
بر شما هم سلام ممنون دوست خوبم خدا حـــافـــظــ همه دوستای خوب باشه
یاسر
18 خرداد 93 13:09
سلام! اول اینکه صبر ایوب باید داشته باشید نه صبر نوح!! صبر نوووووووووووووح؟ حتماً 4 روز دیگه هم می خوای دربیای بگید عمر ایوب!!! این کمکی بود که من می تونستم به مشکل مطروحه در مورد شیطنت های حدیث ارائه بدم!
مامان ناز
پاسخ
سلام آقا یاسر! چه عجب از این طرفا؟!! نکنه بعد عمری تازه امروز لب تاپتون را روشن کردین؟؟ از کمک فوق العاده کارشناسی تون ممنون.. همینش هم برای ما غنیمته چون نشون می ده وقت گذاشتی و تا آخر آخرش را خوندی. یه وبلاگ بزن جبران کنیم
یاسر
21 خرداد 93 9:36
سلام مجدد! ما میایم شما نمیبینی! بعدشم، خاله ای که ندونه خواهرزادش وبلاگ داره یا نه، آیا واقعاً میتونه یه خاله واقعی باشششششه؟؟؟؟؟
مامان ناز
پاسخ
علیک سلام هر موقع اومدین قدمتون روی چشم فقط شرمنده کنید یه خط نظر بذارین بفهمیم تشریف آورده بودین یاسر آقا ! بعدشم خواهر زاده ای که وبلاگش را از خاله اش مخفی کنه آیا می تونه یه خواهر زاده واقعی باشششششششششششششه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاسر
21 خرداد 93 12:42
اول اینکه «یاسر آقا» نه و «آقا یاسر»... ثانیاً خاله ای که از خواهرزاده ش نپرسه وبلاگ داره یا نه می تونه یه خاله واقعی باشه؟؟؟؟
مامان ناز
پاسخ
اول اینکه گوینده خودش تعیین می کنه آقا را کجای اسم طرفش بذاره, حق انتخاب وجود نداره آدم خودش باید آقا باشه و دوم : اگه خواهر زاده ای دلش بخواد خاله اش وبلاگش را ببینه حتما آدرس وبلاگش را بهش می ده ( کاری که ما کردیم ) البته یه خواهر زاده واقعی !!!!!!!!!
دایی حسن
22 خرداد 93 10:50
سلام علیکم، به خودم گفتم امروز هم میرم ویلاگ حدیث رو نگاه میکنم، اگه عکس و یا مطلب جدیدی دیدم که فبه المراد، اگرنه اعلام میکنم که فردا میام و یا چند ساعت دیگه. آخه ما ماشاالله هزار ماشاالله تعدادی خواهر و برادرزاده گل و بلبل داریم، ولی فقط همین یکی وبلاگ داره. آبجی خوبی؟ آگه تونستی یه گوشی وایبر دار بخر، خیلی خوبه، البته من خودم هنوز ندارم ها، ولی چیز خوبیه. مواظب خودتون باشید
مامان ناز
پاسخ
علیک سلام همه اش تقصیر این خواهر زادته که تا صدای روشن شدن کامپیوتر را می شنوه می دوه می شینه روی پای من و ازم بازی می خواد به هیچ صراطی هم مستقیم نیست ما هم فعلا به خاطر اینکه خانم کمتر این دور و برا پیداشون بشه دست به خود تحریمی زدیم در جواب اون پیشنهاد هم که فعلا "فلوس لا موجود" . البته خودم هم به این فکر هستم.
مامان نگار
26 خرداد 93 10:48
سلام خانمی ممنون از وبلاگ قشنگتون مخصوصا این پستتون نگار من هم سه سالشه دقیقا همین کارایی رو انجام میده که شما گفتین,از اول تا آخر داشتم میخندیدم ممنون عالی بودددددددددد
مامان ناز
پاسخ
ممنون از حضور و لطف بسیارتون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به حدیث عشق می باشد